Diesel
Renzo Rosso - Ital, který roku 1978 založil divokou, nezávislou, silnou a nadčasovou značku s názvem pohonné hmoty s logem indiána kmene Čerokí = Diesel. Značka vznikla tak, že Rosso pacoval pro spoečnost Moltex a díky půjčce od svého otce odkoupil 40 % této společnosti a spolu s vlastníkek Moltexu Adrianem Goldschmiedem změnily jméno na Diesel. Značka se začala soustředit na výrobu a design džínů.
V roce 1985 Rosso odkoupil zbytek podílu od Goldschmieda za 500.000 USD. V roce 1991 se značka dostala do podvědomí celého světa pomocí velké mezinárodní kampaně. Sám Rosso o sobě říká – marketing jsem se naučil v USA, kreativitu v Itálii a systém v Německu.
První prodejna byla otevřena roku 1991 v New Yorku, přímo naproti velkému obchodu Levis. Džíny Diesel vypadaly oproti Levis obnošeně a ošuntělě - byly seprané a samá díra. Díky těmto vlastnostem se staly obrovským hitem. Uvolněný a rebelský styl si zamilovala generace dospělých, teenagerů i dětí.
Sortiment byl postupně rozšířen o dětské oblečení, obuv, doplňky, hodinky, brýle, zavazadla, kožené zboží, plavky, prádlo, kosmetiku a parfémy.
U značky Diesel najdeme podkategorie:
Diesel Style Lab - značka zaměřená na klientelu z vyšší příjmové skupiny
55-DSL - sportovní značka
Design svých modelů si firma navrhuje sama, každá kolekce je tak nejen kvalitní, ale i unikátní a odpovídající nejnovějším módním trendům. V roce 2008 se i džíny Diesel objevují ve videohrách.
Nyní se společnost zaměřuje především na mladé generaci, a to sponzorováním projektů jako Charitativní vídeňský ples proti AIDS, festival Sundance Film nebo Diesel-U-Music.
Obrovská kampaň značky Diesel s názvem „BE STUPID“ otřásla i světem marketingu. Skvělé a vtipné vizuály s hláškami jako: „Chytrost má mozek, bláznovství má koule!“ nebo „Chytří kritizují, blázni vymýšlejí!“ si zamilovali blázni po celém světě.
Diesel je druhé jméno pro originalitu a nezávislost v oblékání.